Opetussuunnitelmat
Opintojaksokuvaus
TW00ED92 | Laboratory Course in Electric Power Engineering (4 op) |
Esitietovaatimukset | Ei käytössä |
Osaamistavoitteet | Opiskelija osaa rakentaa tutkittavaan ilmiöön liittyvän mittausjärjestelmän sekä jäsentää ja raportoida havainnot ja mittaustulokset johdonmukaisella tavalla ja arvioida niiden sovellettavuutta. Opiskelija osaa soveltaa sähköturvallisuusmääräyksiä rakentaessaan tutkittavia kytkentöjä ja tehdessään havaintoja ja mittauksia tutkittavista ilmiöistä ja kohteista. |
Sisältö | Sähköenergiatekniikan eri osa-aluiden ilmiöihin, laitteisiin ja sovelluksiin tutustuminen. Ohjattuja laboratoriotöitä tai simulaatio- ja harjoitustehtäviä. |
Suositeltavat muut opinnot | Tarpeen mukaan opiskelija ja opintojen ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa. |
Suoritustavat | Ei käytössä |
Toteutustavat | Ei käytössä |
Oppimateriaalit | Ei käytössä |
Kurssikirjallisuus | Ei käytössä |
Arviointiasteikko | 0-5 |
Arviointikriteerit |
tyydyttävä (1-2) Teoria -Aiheen teoreettinen tarkastelu on vähäistä tai yksipuolista ja lähdekritiikki puuttuu. Koottu teoria on irrallista tai käsittelee tehtävän kannalta epäoleellisia aiheita. Ammattimaisuus -Työstä ei välity alan työskentelytapojen hallinta ja valintojen perusteleminen. Alan työskentelytapoja on sovellettu, mutta työskentelyn luotettavuutta ei osoiteta. Tuloksen arviointi -Johtopäätökset jäävät irrallisiksi. Tulosten kriittinen arviointi on heikkoa. Jatkokehittely jää käsittelemättä Työn esittäminen -Raportti noudattaa hyvän kirjoittamisen periaatteita, mutta kokonaisuus on hajanainen tai puutteellinen sekä kielessä ja merkintätavoissa on puutteita. hyvä (3-4) Teoria -Tekijä on etsinyt aiheen tärkeimpiä lähteitä ja yhdistellyt niistä työn taustaa ja menetelmiä selittävän kokonaisuuden. Ammattimaisuus -Kootun taustateorian ja käytännön tekemisen yhteys jää viitteelliseksi. Tekijä on suoriutunut alan ammatillisesta tehtävästä hyvin. Tuloksen arviointi -Tekijä on esittänyt johtopäätökset monipuolisesti, perustellen sekä kriittisesti arvioiden. Tekijä esittää jatkokehitysmahdollisuuksia työn jälkeen. Työn esittäminen -Raportti on johdonmukainen kokonaisuus, mutta kielessä ja merkintätavoissa on epävarmuutta. kiitettävä (5) Teoria -Tekijä on hankkinut laajan ja luotettavan teoreettisen näkemyksen aiheesta ja esittää sen tiiviinä ja perusteltuna kokonaisuutena. Lähteiden käyttö on osuvaa ja kriittistä. Ammattimaisuus -Aikaisempaa tietoa on käytetty taitavasti ratkaisujen valintaan ja niiden perusteluun. Tekijä on kehittänyt alan työskentelytapoja tai soveltanut niitä uudessa tai haastavassa tilanteessa. Tuloksen arviointi -Työn merkitys ja hyödynnettävyys on osoitettu ja tulevaa kehitystä arvioitu laajasti ja osuvasti. Tekijä on arvioinut lopputuloksen luotettavuutta asiantuntevasti ja olemassa olevaan tietoon suhteuttaen Työn esittäminen -Raportti on työn aihetta ja työskentelyprosessia kuvaava jäsentynyt ja vakuuttava kokonaisuus. Raportissa ja kirjoitusprosessissa näkyvät ammattialan kielen ja merkintätapojen sekä kirjoittamisen periaatteiden hyvä hallinta ja soveltaminen. |
Arviointikehikot | Arviointikehikko |
Lisätietoja opiskelijoille | Ei käytössä |
Vastuuhenkilöt | Esa Silomaa |
Linkit | Arviointikehikko |
Toteutukset
Ei toteutuksia.
Tiedot haettu 11.5.2024 12:52:49